Sivu 1/1
Moottorin säätö apua...
Lähetetty: Ma Loka 06, 2008 4:48 pm
Kirjoittaja Igor
Tietäiskö kukaan, täältä Satakunnan alueelta, ketään kuka voisi avitella koneen säätämisessä?
Ja toinen kysymys kannattaako vaihtaa kärjettömään sytkään ku sellainenkin peräkontista löytyy?
Moottorin säätö apua...
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 3:14 am
Kirjoittaja raipe
kyllä toi kärjetön parempi versio o, ainakin ittellä tämmöset kokemukset.
Moottorin säätö apua...
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 4:09 am
Kirjoittaja KK
Kyllähän kunnossa oleva kärjellinenkin asiansa ajaa, on vaan yksi huoltokohde enemmän, kärjetön taas on vähän semmoinen asenna ja unohda värkki. Ignitor 2 on mun Javen jakajan sisällä toiminut moitteettomasti, uutta jakajaa tekis kyllä jo mieli ja se tulee olemaan tietty kärjetön.
Moottorin säätö apua...
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 5:30 am
Kirjoittaja A-V
Mistäköhän moottorin säädöstä olis kyse...?
Moottorin säätö apua...
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 8:33 am
Kirjoittaja Igor
Eli imusarjan ja kaasarin säädöstä noin ensialkuun...
Ajoitusta vois kanssa kattoo.
Varmaan siis kärjettömän systeemin asennusta aletaan ihmettelemään! :)
Moottorin säätö apua...
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 10:01 am
Kirjoittaja A-V
Noormarkussa lienee lähin penkkisäätöpaikka (Special Motors? tms). Jos tarkoitus on vaan vaihtaa sytkä, säätää sytkä ja kattoa kaasarin säädöt suht kohdilleen niin se onnistunee jo aika monessa paikassa, esim Hiljasen Dart Center Pihlavassa vois olla kova sana. Hiljasella ei pakosti ole noita mittareita ihan viimisen päälle mutta äijällä on ammattitaito sitä luokkaa että säätää perstuntumalta paremmin kun moni penkin kanssa... ;)
Mulle toi kaasarin toiminta tuntuu olevan yhä vieläkin hiukan harmaata aluetta kun tota omaa en saanut pelittämään koko kesänä niinkun pitäisi, mutta toki voin kokeilla avittaa jos ammattimiehelle vientä närästää lompakkoa tai motivaatiota... ;)
Moottorin säätö apua...
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 10:17 am
Kirjoittaja stidi
Tosta järjettömän ja kärjellisen erosta viel senverran et järjetön vie enempi sähköö, kärjellinen lähtee vaik ilman akkua käyntiin, mitä järjetön ei välttämäti tee mut järjettömän jakaja ei pienestä akselikulumasta tai kosteudesta o moksiskaan, vaikka kosteusetu on kovin minimaalinen, kun kannen on kuitenkin oltava kuiva tai ainaski johtamaton. Jos järjetön tarvitsee vastaavan alipainesäädön kuin kärjet, on järjettömän etuna ainoastaan huoltovapaus, kärkien kautta saadaan tulppaan tehokkain kipinä, järjettömän rakenne estää yhtäsuureen hyötysuhteeseen pääsyn. Jos järjettömällä saa muka paremman kipinän, on puola väärin mitoitettu tai käret säädetty päin per...
Moottorin säätö apua...
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 2:39 pm
Kirjoittaja Igor
A-V, juu tuuppa neuvoon/kattoon! :)
Täytyy si syksymmällä alkaa soitteleen noihin paikkoihin! :)
Ajattelin itse viedä sit rullille säädettäväks, kun on nokka kortti, sekä auto muutenkin paremmassa tikissä. ;)
Moottorin säätö apua...
Lähetetty: Ke Loka 08, 2008 9:36 am
Kirjoittaja A-V
Kuten sanoin en tiedä onko musta nyt niin paljoa apua, mutta toki voin tulla pällistelemään laitetta noin muutoinkin ;) Soittele.