Sivu 1/1

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Lähetetty: To Joulu 11, 2008 8:48 am
Kirjoittaja Tapani
Ei taida olla bolt on-projekti, sopiiko vanha manuaalilaatikko ylivaihteella ja kytkinpaketti -64.sta Americanosta jos kone on uudempi -70 232.n? Kardaani täytyy kuulemma ainakin lyhentää,koska uusi kone on pidempi. Entä jos hankin uudemman laatikon,niin meneekö siihen ylivaihde laatikko vai täytyykö ylivaihde unohtaa.Mitä muuta pitäisi huomioida? :-? :-? :-?

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Lähetetty: To Joulu 11, 2008 9:26 am
Kirjoittaja juhap
Syyläri siirtyy eteenpäin, kun irroitat sen kiinnityspalat kennosta ja juotat ne toiselle puolen. Muuten ottaa ropelli kiinni. Ja pitikös vesipumpun olla lyhyttä mallia?





EDIT:

Viitaten tuossa alla olevaan... Palkin moottorin kiinnikkethän pitäisi virallisesti olla alkuperäisiä... Onneksi 199-232-koneiden (uudempien Americanien) palkkeja on vähän joka hemmolla! 196:n kumithan tulee suoraan palkkiin, koska ne ovat koneessa aivan alareunassa kiinni. Muissa koneissa korvakkeet kiinnittyvä lohkon kylkeen.



196-koneisissa Americaneissa on ollut kahta eri mittaa vaihdelaatikoissa ja samaten kardaaneissa. Ero ei ole ollut montaakaan senttiä, mutta sehän piisaa...



Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Lähetetty: To Joulu 11, 2008 3:15 pm
Kirjoittaja RamiS
Itse en ole tehnyt tuollaista swappia, mutta jäähdyttimestä olen JuhaP:n kanssa samaa mieltä ja tää on fakta.

Lisäksi tulee mieleen moottorin kiinnitykset ala poikkipalkkiin, itsellä oli -65 / 196cid ja -69 / 232cid palkit vierekkäin niin jälkimmäisessä on lisäkorvat koneenkumityynyille.



Askin täytyy pysyä paikallaan ja kardaania ei tarvitse lyhentää, koska ei kone voi mennä tulipellistä matkustamoon. ;)



RS

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Lähetetty: To Joulu 11, 2008 8:21 pm
Kirjoittaja raipe
itte joskus kakskytä vuotta sitten duunasin saman. koneenkorvat omavalmiste, syylärin kiinnikkeet käännetty toisin päin eli syyläri siirtyy kauemmaksi pannusta. sitten lyhyt vesipumppu, jonka ansiosta syylärin väliin jää pirun vähän tilaa. no jotain vähän yli sentin,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, noita vesipumppuja o kai vaan kahta pituutta, eli pitkää och tumppia.

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Lähetetty: Pe Joulu 12, 2008 8:54 pm
Kirjoittaja Temde
Ite ku vaihoin 196:sen tilalle 232:sen niin vaihoin uudemman konepalkin missä oli korville valmiit paikat ja jäähdyttimen jossa oli kiinnitykset toisella puolella. vesipumpulle en tehny mitää enkä tiedä onko se pitkä vai lyhyt...



ei oo näköjää jäähdytintä laitettu ekassa kuvassa kiinni millää  :-[::)

ja tokassa kuvassa se onki vaihtunu jo toiseen niinku paljo muutaki...



tossa joku vanha kuva







tossa vähän uudempi




Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Lähetetty: La Joulu 13, 2008 7:31 am
Kirjoittaja raipe
lassessa pitempi pannuhuone,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Lähetetty: To Joulu 18, 2008 5:43 pm
Kirjoittaja Tapani
Entäs kytkinpaketti ja koneen sopivuus vaihteistoon :-?

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Lähetetty: To Joulu 18, 2008 7:27 pm
Kirjoittaja Temde
Itellä oli alkuun paikalla alkuperäinen laatikko eli T-96 ja laitoin vanhan vauhtipyörän ja kytkimen kun 232:ssa oli isompi vauhtipyörä niin ei mahtunu vanhaan kytkinkoppaa... kun vaihoin tilalle uudemman laatikon isommalla kytkin kopalla niin vaihoin isomman vauhtipyörän... nykyään on automaatti laatikko. ::) ::) vähän sekavasti kirjotettu :-?