Sivu 1/2

Ohjauskulmista??

Lähetetty: Ti Huhti 28, 2009 10:46 am
Kirjoittaja JAMANT
Saiskos noita erimallien ohjauskulmien arvoja jonnekkin kootusti esiin??? Kun mulle soitetaan ja kysytään niitä, eikä mulla ole kirjaa -85 vanhempiin olemassa!! Jotain tuolta Tech infosta löytyi, mutta ei sielläkään kaikkia ole!!!

Ohjauskulmista??

Lähetetty: Ti Huhti 28, 2009 11:56 am
Kirjoittaja A-V
no perskules, hyvä idea.



Voit säkin pistää tähän noista '85 uudemmista jotain listaa niin katsotaan mitä kaikkea löytyy porukoiden kirjastoista. Voin ite tsekata 1970-71 TSM:t ja kaiketi '70-'87 Hornet/gremlin/concord/spirit mallien tiedot kunhan kerkiän kotiiin ja löydän kirjat.

Ohjauskulmista??

Lähetetty: Ti Huhti 28, 2009 1:52 pm
Kirjoittaja JAMANT
Eipä toi mun kirja tunne muita AMC -tuotteita, kuin Eagle 85-88 (Jeepit löytyy meidän nettikaupasta jo)!!!



Laitetaan pikkuhiljaa noita, vaikka tähän vai??



Niinkuin näin:



AMC Eagle 85-88 Caster 2.50°+-0.50°, Camber 0.38°+-0.13°, auraus 0.25°+-0.06°(= 0.13"+-0.03").



Mites noi varsinaiset EAGLE-mallit?? Siis Talon, Vision, Summit, Premier, Vista, Medallion...??? Nojaa, ne onkin Relluja ;D

Ohjauskulmista??

Lähetetty: Ti Huhti 28, 2009 5:34 pm
Kirjoittaja Tapani
Rambler American (-64TSM):Caster 0- +1/2 ilman tehostajaa ja 3/4-1 1/2 tehostajalla ja Camber -1/4-+1/4 (mistä astemerkkin saa :-?)

Ohjauskulmista??

Lähetetty: Ti Huhti 28, 2009 7:20 pm
Kirjoittaja guru
ristikudos renkaalle tehdyssä autossa jos käyttää vyörenkaita niin joku säätö piti pistää poskelleen kun vaan löydän sen ohjeen

Ohjauskulmista??

Lähetetty: Ke Huhti 29, 2009 6:15 am
Kirjoittaja JAMANT
(mistä astemerkkin saa  :-?)
 ;)  ;) Paina vasemmalta ALT ja samalla oikealta numeroista 248 ja päästä ALT!! Siinä se!! Näin ° tulee!!

Ohjauskulmista??

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 5:46 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Selailin omia arkisto materiaaleja.



1975 Jeep Owners Manual (aito amerikkalainen), siinnä ei jostain syystä ollut mitään tietoja ko. asiasta.



Mutta:

1976 Jeep Owners Manual

CJ-5/CJ-7: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Toe-In 3/64"-3/32"

Wago/Chero/Truck: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Toe-In 3/64"-3/32"



1982 Jeep Owners Manual

Kuvat ovat "oudosti" piirretty, mutta jos oikein ymmärsin, niin:

CJ: Caster +6° (+1°), Camber +0° (+½°), Toe-In 1,19-2,38 mm

Chero/Wago/Truck: Caster +4° (+1°), Camber +0° (+½°), Toe-In 1,19-2,38 mm



1975 ja 1976 suomennokset

CJ: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°

Wago/Chero/Truck: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°



1981 Jeep teknisiä tietoja suomennos

Moottori kohtaisesti kerrottu:

CJ:t, 6-syl ja V8, -79 ja vanhemmat: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°

CJ:t, 6-syl ja V8, -80 ja uudemmat: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°

CJ:t, Isuzu Diesel, -80 ja uudemmat: Caster +6° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°

Chero/Wago/Truck, 6-syl, V8 ja Valmet, -79 ja vanhemmat: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°

Chero/Wago/Truck, 6-syl, V8 ja Valmet, -80 ja uudemmat: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°

Chero/Wago, 6-syl, -81 ja uudemmat: Caster +4° (+1°), Camber +0° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°



1982 ja uudemmat: Jeep Cherokee, suomennos

Olkatapin takakallistuma (Caster): +4° (+1°)

Pyörän sivukallistuma (Camber): 0° (+½°)

Auraus (Toe-In): 1,2-2,4 mm

Olkatapin sivukallistuma (KPI): 8½°



Ottakaa nyt noista selvää :D

Ohjauskulmista??

Lähetetty: Su Touko 03, 2009 6:56 pm
Kirjoittaja A-V
1970 All Series

Camber -3/8 degrees to +3/8 degrees, 0 degrees desired

Caster +1/2 degrees to +1 1/2 degrees, +1 degrees desired

Toe-in 1/16" to 3/16", 1/8" desired

Toe-out

On turn Outside Wheel 22 degrees, Inside Wheel 25 degrees

Turning radius angle (full turn) 38 degrees inside wheel



tuommoset löytyy 1970 TSMStä, mitä tarkoittanevat onkin sitten säätäjän ongelma.... (viesti kännykästä jossa ei degree (aste) merkkiä.

Ohjauskulmista??

Lähetetty: Su Touko 03, 2009 7:57 pm
Kirjoittaja hentpe
Noi on hankalia noi tuuman osat, kun nyky suuntausvehkeet ei ymmärrä niitä ja muuttaminen asteiksi ei taida olla mikään helppo homma.



Jaska vissiin pisti talteen ne Concorden/Spiritin arvot asteina mitä käytettiin Javen säädössä. Siitä näkis vähän paljonko on eroa noihin muihin arvoihin.

Ohjauskulmista??

Lähetetty: Ma Touko 04, 2009 7:07 pm
Kirjoittaja Jago
Se suuntauspaperi on autossa josta sen saa vasta ensi ke loman jälkeen. Koitan muistaa sitten laittaa siitä arvot esille.

-74 TSM kertoo seuraavaa:



Caster: Hornet+Gremlin 0° (OK alue 1/2° - -1/2°), Matador+Javelin+Ambassador 1° (OK alue 1/2° - 1 1/2°)



Camber: Kaikki mallit vasen 3/8° (OK alue 5/8° - 1/8°), kaikki mallit oikea 1/8° (OK alue 1/2° - 0°)



Toe-In: Kaikki 1/8" (OK alue 1/16" - 3/16")



Toe-Out: On turn outside wheel 22°, Inside wheel 25°, Turning radius angle (full turn) 38° Inside wheel.