Cheron abs:t.. ja xj noin yleensä..

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

Cheron abs:t.. ja xj noin yleensä..

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Noista kyse

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=589798#post589798



Nyt en löytäny topikkia missä oli puhetta noista cheron jarruista..



Offipalstalla olis pari xj:tä myynnissä mutta toisessa on abs:t ja toisessa ei. Kummiski molemmat -90 ja 4,0 + tomaatti.



Lyökö noissa kätensä siihen itteensä vai kandeeko jatkaa suunnittelua? Kun jollakulla oli trabelia noitten absien kans?



Lähinnä aattelin traikun / vaunun eteen eli riittääkö vetopainot?
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Cheron abs:t.. ja xj noin yleensä..

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1250617787



Osta tuosta. Leimaa maaliskuun loppuun.

Teknisesti toimii hyvin.



ABS:it uudempaa mallia, ei vikoja, toimii.

Tehokkaampi HO:koneinen.



JNE JNE.



Vetopainoja en nyt muista mitä "uusi"ote sanoo (täytyis hanskalokerosta kaivaa), mutta pöytälaatikossa oli vanha ote, jossa oli tuo 2500 kg.



3500 € jos sais, tietenkin voi tinkiä lisääkin, kunhan ensin koe ajaa, että tietää mistä tinkii.



PS. Jeep Kuopiossa ja ne highsteer navat myös Kuopissa. Tuohon 3500 saat kaikki nuo navan osatkin samaan kauppaan ;)
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

Cheron abs:t.. ja xj noin yleensä..

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Ei tollasta suorakylkistä ilkiä mettään viedä..



..Lähinnä käyttö/harrastepeliä aattelin, kun on noita rojekteja joita ei saa pelipaikalle ominavuin..
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Cheron abs:t.. ja xj noin yleensä..

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Kyllähän tuon metsään voi viedä.

Muutama lommo vain kaunistaa.

Tuossa on maalipinnassa vähän sanomista, jne.. No pellit on kyllä suorat vielä.



Itse meinasin jo ottaa rälläkän käteen ja vähän lokarin kaaria isonnella, D44 akselia ehkäpä alle, yms. yms.

Mutta yht'äkkisestä elämän tilanne muutoksesta johtuen totesin, että parempi kun myy pois...
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Cheron abs:t.. ja xj noin yleensä..

Viesti Kirjoittaja A-V »

noista ABSeista.



Eka malli jossa käytännössä on alipainepumppu jarrutehostajan paikalla on paska ja en suosittele sitä kenellekään (mulla on semmonen tässä nykysessä cherossa). Tämmöstä en ostais mistään hinnasta JOS ABSit on merkattu otteeseen (mulla ei ainakaan olleet eli voi vaihtaa pois jos alkaa tympimään).



Parannettu malli joka löytyy n.1990+ etiäpäin lienee ihan OK. Ainakin käyttökokemukset ovat olleet kuulemma hyviä, ei ongelmia.



Kaikkein varmin vaihtoehto on ottaa ilman ABSeja.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Cheron abs:t.. ja xj noin yleensä..

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Eka malli jossa käytännössä on alipainepumppu jarrutehostajan paikalla on paska



Parannettu malli joka löytyy n.1990+ etiäpäin lienee ihan OK.


A-V: olet oikeassa, se on paska ;) ;) , mutta ei se ole alipainepumppu, mihin siinä alipainetta tarvittais, kun ei ole alipainetehostajaakaan!!!??? Se on hydraulitehosteinen, eli jarruneste paineistetaan ja sitä painetta käytetään sitten sekä tehostamiseen että ABS:n toimintaan!!



Ja tuo järjestelmä on käytössä vuosimalliin -91 asta!! -92:n tulee se uudempi parempi järjestelmä, jossa on alipainetehostin ja ABS:lle oma sähkömoottori hoitamaan ABS:n työn!!
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Cheron abs:t.. ja xj noin yleensä..

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »



Vetopainoja en nyt muista mitä "uusi"ote sanoo (täytyis hanskalokerosta kaivaa), mutta pöytälaatikossa oli vanha ote, jossa oli tuo 2500 kg.


Vilkasin, niin uudessakin otteessa on 2500 kg.



80-90 taitteessa varmaan ihan samat vetopainot??

Että kyllä se Jeeppi paperilla ainakin on ihan sopiva veto juhta.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Cheron abs:t.. ja xj noin yleensä..

Viesti Kirjoittaja A-V »

Eka malli jossa käytännössä on alipainepumppu jarrutehostajan paikalla on paska



Parannettu malli joka löytyy n.1990+ etiäpäin lienee ihan OK.


A-V: olet oikeassa, se on paska ;) ;) , mutta ei se ole alipainepumppu, mihin siinä alipainetta tarvittais, kun ei ole alipainetehostajaakaan!!!??? Se on hydraulitehosteinen, eli jarruneste paineistetaan ja sitä painetta käytetään sitten sekä tehostamiseen että ABS:n toimintaan!!



Ja tuo järjestelmä on käytössä vuosimalliin -91 asta!! -92:n tulee se uudempi parempi järjestelmä, jossa on alipainetehostin ja ABS:lle oma sähkömoottori hoitamaan ABS:n työn!!



ok ;) no sanotaanko niin että koko idea tuosta pumpusta on jokseenkin älytön, onneksi ymmärsivät korjata ongelman sitten tuon '92 jälkeen (onkohan tota '92+ järjestelmää paljon jälkiasenneltu '90 autoihin kun muistelisin jossain nähneeni...)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Cheron abs:t.. ja xj noin yleensä..

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Ei ole ainakaan täällä mulla yhtään -92 vanhempaa näkynyt uudemmalla absi-järjestelmällä!! Yleensä on vain järjestelmä poistettu ja laitettu alipainetehostin ja sen mukainen pääsylkky tilalle yms!!!
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

Cheron abs:t.. ja xj noin yleensä..

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »



Vetopainoja en nyt muista mitä "uusi"ote sanoo (täytyis hanskalokerosta kaivaa), mutta pöytälaatikossa oli vanha ote, jossa oli tuo 2500 kg.


Vilkasin, niin uudessakin otteessa on 2500 kg.



80-90 taitteessa varmaan ihan samat vetopainot??

Että kyllä se Jeeppi paperilla ainakin on ihan sopiva veto juhta.



Keskiviikkona joudun pyörähtään märtelässä kun itkevat muuttolaatikoiden perään, samalla käyn toteamassa ton mustan ja toi vetopaino on yks tärkee kriteeri mut euro on tiukka konsultti också..
Vastaa Viestiin