Sivu 1/1

Vilkut ja kierroslukumittari

Lähetetty: Ti Kesä 15, 2010 6:25 pm
Kirjoittaja Jago
Ovatko nämä isokoppaisessa Javessa jotenkin kytkennässä keskenään? Ovat meinaa molemmat pimeänä. Kaikki muut sähköt toimivat. Sulakkeet tarkistelin ja kaikki ok. Jos jollakulla olisi jotain vinkkiä ennenkuin alan enemmän tutkiskelemaan.

Vilkut ja kierroslukumittari

Lähetetty: Ti Kesä 15, 2010 6:57 pm
Kirjoittaja A-V
toimiiko hätävilkut? jos toimii niin veikkaisin vilkkujen relettä ja katteles mistä se kiekka ottaa virtansa...

Vilkut ja kierroslukumittari

Lähetetty: Ti Kesä 15, 2010 7:14 pm
Kirjoittaja maasturi
Taikka mittariston johtoliittimet löysät tai mittariston takana irti. Tutkimuksia vaan. Toinen käsi mittariston taakse, varovasti heiluttelet. Yhteys jostain poikki...

Vilkut ja kierroslukumittari

Lähetetty: Ti Kesä 15, 2010 7:40 pm
Kirjoittaja Jago
Tässäpä ei ole hätävilkkuja, hätävilkun katkaisijan reikä tukittu. olikohan tämä joku lainsäädännöllinen juttu Suomessa?



Tuohon liittimien heilutteluun täytyy lähteä, voipi olla että mittariston asennuksen jälkeen keväällä joku liitos jäänyt hieman löysälle, tai sitten tosiaan rele tullut tiensä päähän. Jos näin on niin Biltemasta hakemaan uusi rele.

Vilkut ja kierroslukumittari

Lähetetty: Ti Kesä 15, 2010 7:48 pm
Kirjoittaja tl
Joo punaisten takavilkkujen takia noitä on suomessa poistettu toiminnasta, vissiin suomalaisen virkamiehen mielestä turvallisempaa ilman hätävilkkuja kuin punasilla vilkuilla..

Vilkut ja kierroslukumittari

Lähetetty: Ti Kesä 15, 2010 7:49 pm
Kirjoittaja A-V
Tässäpä ei ole hätävilkkuja, hätävilkun katkaisijan reikä tukittu. olikohan tämä joku lainsäädännöllinen juttu Suomessa?



Tuohon liittimien heilutteluun täytyy lähteä, voipi olla että mittariston asennuksen jälkeen keväällä joku liitos jäänyt hieman löysälle, tai sitten tosiaan rele tullut tiensä päähän. Jos näin on niin Biltemasta hakemaan uusi rele.



ei kai suomen lainsäädännössä ongelmia hätävilkkujen kanssa. ainakin mulla on toiminut horneteissa. olisko kiekan virta otettu jostain mistä ei kuuluisi...?

Vilkut ja kierroslukumittari

Lähetetty: Ke Kesä 16, 2010 6:46 am
Kirjoittaja JAMANT
Kyllä vielä 80-luvulla oli punaisten takavilkkujen kanssa hätävilkut kielletty!! Kaikista 70-luvun FSJ:stä on hätävilkkujen katkaisijan nuppi poistettu maahantuonnissa!!

Vilkut ja kierroslukumittari

Lähetetty: Ke Kesä 16, 2010 9:24 am
Kirjoittaja Jago
Oli omassakin Hornetissa toiminnassa hätävilkut.



En tosiaan ole sen enempää kuin eilenkään katsellut autoa, mutta kierroslukumittari on muistaakseni kytketty juuri niinkuin pitääkin. Tietysti muisti voi pätkiä niinkuin sähkötkin :P



Täytyy varmaankin tarkistella myös sulakekotelon pohja ym.

Vilkut ja kierroslukumittari

Lähetetty: Ke Kesä 16, 2010 9:38 am
Kirjoittaja stidi
Niin, sikäli rundikellolla ja vilkuilla on yhteys että molemmat ottaa syöttöjännitteensä syötöstä joka kytkeytyy kun virtalukosta käännetään virta päälle. Eli sulakekotelosta yhtä syöttöä pimiänä epäilisin. Tod. näk. jakautuu 2lle eri sulakkeelle. Hätääpäästövilkut taas ottavat syötön suoraan patterilta, eli se on ihan oma tarinansa. Mut se ei kait ollu se kysymyskään.

Nii, tuli viel mieleen et oooks vaihtanu järjet järjettömään senjälkeen ku rundikello lakkas toimimast?

Vilkut ja kierroslukumittari

Lähetetty: To Kesä 17, 2010 7:26 am
Kirjoittaja hentpe
Kyllä vielä 80-luvulla oli punaisten takavilkkujen kanssa hätävilkut kielletty!! Kaikista 70-luvun FSJ:stä on hätävilkkujen katkaisijan nuppi poistettu maahantuonnissa!!



Tossa mun 78 Wagoneerissa on just näin mutta siinä 75 Cherossa oli hätävilkkukytkin toiminnassa. Nähtävästi ohjauspylväs vaihtunut tai vaan se tulppa siitä reijästä kaivettu auki.