Grand Cherokee -96, antureista, öljyistä, ym.
Lähetetty: Ti Syys 28, 2010 6:14 pm
Juu, eli tuo uusin ostos. Onkos se nyt sitten ZJ, niin kuin.
Näin aluksi.
Oli ostohetkellä tiedossa, että on anturi vikaa.
"coolant sensor bad"
Sen verta jo alkuun totesin, että kun autolla ajaa, niin satunnaisesti silloin tällöin herjaa, mutta silti melko usein.
Otin johdon kokonaan irti paisuntasäiliön tasoanturilta.
Vikakoodi jäi päälle kokoaika.
No heitin hyppy johdolla yhteen, niin silloin tuli ilmoitus "coolant level low", eli taso alhaalla, ja sen lisäksi tuo sensor bad ilmoitus edelleen.
Jotenka totesin, että anturin täytynee mitata kokoaika vastus arvoa, koska tietää johdon olevan kokonaan irti tai suoraan kytketty.
Tänään mittailin anturia, ja arvot oli, toisessa asennossa 0,4 ohmia ja toisessa 3,3 ohmia.
Ja totesin, ettei anturi tunnista tason olevan alhaalla vaikka on johto kiinni ja koho vedettynä siihen asentoon että olisi tyhjä.
Oli melko likainenkin, ja puhdistin aineella putsasin, mutta ei ollut käytännössä toimintaan mitään merkitystä.
Eli anturi ilmeisesti on oikeastikkin rikki??
Onko tietoa minkälaisia vastusarvoja anturilla olisi.
Oletettavasti kuitenkin on juuri tuo kyseinen anturi joka vian antaa...
Ekana vain tuli mieleen, että mistä löytyisi hyvät sähkökaavio kuvat, jotta voisi katsoa, onko missään mitään liitoksia, jos olisi kytkentä häiriöitä ja sen takia tulee herjaa....
----------
Sitten nuihin sähkökaavioihin ja sulake rasian kuviin.
Mistä löytyy kuvat???
On yksi sulake, 30A. En tiedä mille laitteelle menee, koska rasiasta ei ole kuvia ja sijainteja.
Ilmeisesti takalasin pyyhkijä. Se ei ainakaan toimi.
Kaikki muut hilavitkuttimet tuntuisi toimivan jopa.
Ja kun uuden sulakkeen laittaa niin palaa heti.
----------
Ja sitten taas näitä öljy kysymyksiä.
Tuo vaihteistohan on se AW-4????? Vai mikä tuo laatikko on?
Sitten siinnä on Quadra-trac.
Jamantin sivutkin taas vilkaistu...
-80 -luvun TF -vaihteistot (FSJ 80-87 ja CJ 80-87 sekä YJ -87, uudemmat: kts. seuraava kohta) ja AW-4 -vaihteistot (=kaikki XJ-Cherokeet 87-2001 automaatilla) - ATF Dexron III -
-88 ja uudemmat - Mopar ATF+4 tai Dexron III ja kitkalisäaine (esim LG61910).
73-79 FSJ ja 76-79 CJ jatkuva-neliveto (Quadra-Trac) - erikoisöljy (esim CROTCL-1).
XJ:ssä käytin vaihteistossa ihan perus DexronIII
Ilmeisesti tässä ei ole sen kummempaa eroa vai onko se tuo -88 ja uudemmat, eli DexronIII + lisäaine. Vai mikä.
Ja mitä tämän ikäiseen Quadra-Traciin saa laittaa, ja mitä ei.
Näin aluksi.
Oli ostohetkellä tiedossa, että on anturi vikaa.
"coolant sensor bad"
Sen verta jo alkuun totesin, että kun autolla ajaa, niin satunnaisesti silloin tällöin herjaa, mutta silti melko usein.
Otin johdon kokonaan irti paisuntasäiliön tasoanturilta.
Vikakoodi jäi päälle kokoaika.
No heitin hyppy johdolla yhteen, niin silloin tuli ilmoitus "coolant level low", eli taso alhaalla, ja sen lisäksi tuo sensor bad ilmoitus edelleen.
Jotenka totesin, että anturin täytynee mitata kokoaika vastus arvoa, koska tietää johdon olevan kokonaan irti tai suoraan kytketty.
Tänään mittailin anturia, ja arvot oli, toisessa asennossa 0,4 ohmia ja toisessa 3,3 ohmia.
Ja totesin, ettei anturi tunnista tason olevan alhaalla vaikka on johto kiinni ja koho vedettynä siihen asentoon että olisi tyhjä.
Oli melko likainenkin, ja puhdistin aineella putsasin, mutta ei ollut käytännössä toimintaan mitään merkitystä.
Eli anturi ilmeisesti on oikeastikkin rikki??
Onko tietoa minkälaisia vastusarvoja anturilla olisi.
Oletettavasti kuitenkin on juuri tuo kyseinen anturi joka vian antaa...
Ekana vain tuli mieleen, että mistä löytyisi hyvät sähkökaavio kuvat, jotta voisi katsoa, onko missään mitään liitoksia, jos olisi kytkentä häiriöitä ja sen takia tulee herjaa....
----------
Sitten nuihin sähkökaavioihin ja sulake rasian kuviin.
Mistä löytyy kuvat???
On yksi sulake, 30A. En tiedä mille laitteelle menee, koska rasiasta ei ole kuvia ja sijainteja.
Ilmeisesti takalasin pyyhkijä. Se ei ainakaan toimi.
Kaikki muut hilavitkuttimet tuntuisi toimivan jopa.
Ja kun uuden sulakkeen laittaa niin palaa heti.
----------
Ja sitten taas näitä öljy kysymyksiä.
Tuo vaihteistohan on se AW-4????? Vai mikä tuo laatikko on?
Sitten siinnä on Quadra-trac.
Jamantin sivutkin taas vilkaistu...
-80 -luvun TF -vaihteistot (FSJ 80-87 ja CJ 80-87 sekä YJ -87, uudemmat: kts. seuraava kohta) ja AW-4 -vaihteistot (=kaikki XJ-Cherokeet 87-2001 automaatilla) - ATF Dexron III -
-88 ja uudemmat - Mopar ATF+4 tai Dexron III ja kitkalisäaine (esim LG61910).
73-79 FSJ ja 76-79 CJ jatkuva-neliveto (Quadra-Trac) - erikoisöljy (esim CROTCL-1).
XJ:ssä käytin vaihteistossa ihan perus DexronIII
Ilmeisesti tässä ei ole sen kummempaa eroa vai onko se tuo -88 ja uudemmat, eli DexronIII + lisäaine. Vai mikä.
Ja mitä tämän ikäiseen Quadra-Traciin saa laittaa, ja mitä ei.