Sivunvalintanappi Sivu: [1]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Jeepin motti americaniin (Luettu 3836 kertaa)
amc232
Ex-jäsen


Jeepin motti americaniin
03.07.06 klo 20:00:17
Tulosta viesti  
  Aattelin laittaa Jeepsin 4,2 motin -65 Americaniin mutta ongelmana ois sopivan manuaalin löytäminen. Autossa oli aiemmin jo jeepin motti mut laatikko oli pikkukutosesta eikä ne kiinnikkeet oikeen passanneet. Onkos kukaan muuttanut vaikka jeepin omaan laatikkoon toista häntää vai millanen ois hyvä keino. Kestävä loota ainakin pitäs saada kun viimeksi oli vaihteet sökönä aina kun teloi tallan lattiaan. Mut kulki kovaaaa....
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pasi Laihosola
Aktiivi
***
Poissa


Helsinki

Viestejä: 848
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 20.02.04
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #1 - 03.07.06 klo 22:57:49
Tulosta viesti  
Hyvä idea, mutta oletko varma, että saat auton katsastettua tolla koneella. Koneen koolla ja tehoilla on prosentit kuinka paljon niitä voidaan korottaa (20-25%).
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
amc232
Ex-jäsen


Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #2 - 03.07.06 klo 23:33:51
Tulosta viesti  
  Nooo...Eiks ko. Americania ole saanut 232 cid. motilla ja sehän on 3.8 litranen eli pitäshän toi onnistuu ja toiseks ei ne sitä moottoria katellu aikasemminkaan. Onhan se päällisin puolin samannäkönen. Silmänisku
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pasi Laihosola
Aktiivi
***
Poissa


Helsinki

Viestejä: 848
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 20.02.04
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #3 - 03.07.06 klo 23:48:37
Tulosta viesti  
Tosiaan, kyllä sen saa katsastettua, eihän toi moottoritilavuus kasva kovinkaan paljon eikä tehotkaan.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Paikalla


just ramblin'...

Viestejä: 16369
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #4 - 04.07.06 klo 07:21:06
Tulosta viesti  
Americanin saa katsastettua ilman ongelmia 401cidillä jos teet jarrut vastaaviksi, eli tuo 258cid ei taatusti ole ongelma - ja uskoisin menevän ihan orkkis jarruillakin.

Mutta joo tosiaan, jos olet ottanut uudemman (1972+) AMCn 258cidin (jeepistä tai henkilöautosta) niin se käyttää veekasin kaavelijakoa, eli se vanha kuutosen loota ei sovi perään enää.

Vaihtoehdot on ettiä vanhempi kone tai vaihtaa laatikko kasin jaolla olevaan. Hännän vaihdoista mulla ei ole omakohtaista kokemusta.
« Viimeksi muokattu: 04.07.06 klo 07:21:47 Kirjoittaja A-V »  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
amc232
Ex-jäsen


Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #5 - 04.07.06 klo 09:25:25
Tulosta viesti  
Onkos noita kasin jaolla olevia laatikoita kuinka saatavana vai oisko jotain muuta mahista olemassa. Luin tuolta aikasemmista keskusteluista että joku ehdotti T5 lootaa Cossusta. Mutta miten on sen kytkinkopan sopivuus. Entäs kun käsittääkseni AMC on käyttänyt myös TF- automaatteja niin onko laatikot samoja kuin mopareiden vai onko niissäkin kiinnityksessä eroja. Ois hyvä tietää enemmän ennen ku alan haalia malmia pihalle ettei tulis turhia osteluita. Kuiteskin on kyse pienen budjetin projektista(niinhän ne aina ens alkuun Virnistys)
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Paikalla


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6208
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #6 - 04.07.06 klo 09:31:46
Tulosta viesti  
Ei ole sama pulttijako noissa mopsin ja hopan kaaveleissa, uutta reikää ja/tai adapteria ne tarvii, AMC:lla oli ihan oma jako jostain syystä. Varmaan noita tuoreemman version manuaali ja automaattilootia on liikenteessä ja kaupankin, kun vaan kohdalle sattuu, olihan näitä hornia sun muita ritsoja ajalta -72 eteenpäin paljonkin aikoinaan sekä kutosella, että kasilla.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
amc232
Ex-jäsen


Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #7 - 04.07.06 klo 10:39:26
Tulosta viesti  
Joo. Tuli tossa funtsittua aamukaffella että jos koittais katella jotain 5-v lootaa ja tekis modifiointia. Vois olla kipeen hauska rassi sen jälkeen mut aika näyttää...

Ideoita ja tietoo otetaan toki vastaan edelleen.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KKOSKINEN
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 947
Sijainti: kirkkonummi
Liittynyt: 11.07.03
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #8 - 04.07.06 klo 11:39:06
Tulosta viesti  
Viisvaihteisen sovittaminen ei voi olla kohtuuttoman kova homma, mutta siihenkin tarvitan melkein se sopiva kytkinkoppa. Tähän sitten se laatikko sopivalla välipalalla. Yks vaihtoehto vois olla Cressidan/Celican vaihteisto. Kaverilla on sellainen rata-autossa ja ainakin piiskaa tuntuu ottavan ihan hyvin.

edittinä tohon koneenvaihtoon. Tod.näk 232 tehot on paperilla suuremmat kuin uudemman 258:n.
« Viimeksi muokattu: 04.07.06 klo 11:40:14 Kirjoittaja KKOSKINEN »  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Paikalla


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6208
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #9 - 04.07.06 klo 12:35:12
Tulosta viesti  
Muistin just, että Tapanaisen Vesalla oli Yyterissä mukana adapteri, jolla naittaa mikä vaan geeämmän laatikko, niin tomaatti, kuin manuaali näihin oikeisiin koneisiin. Ei muistaakseni pitänyt pahaa hintaakaan ja laatikkovalikoima on melkoinen ja saatavuuskin hyvä. Löytyiskö Vesan yhteystiedot jostain. Itekin pitäis sellainen varoix hommata, ketuttaa, kun en miitissä ostanut, tyhmä.  Nolostunut
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
amc232
Ex-jäsen


Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #10 - 04.07.06 klo 12:41:22
Tulosta viesti  
  Joo tehoista en tiiä mut tuntuu et noita 258 motteja on kohtuukuntosina enemmän saatavana. Ja mulla oli yks -69 American 232:lla mut mun mielestä se oli laiskempi kuin toi mikä oli 258:lla. 258 alko jauhattaa gummia heti ku tempas pedaalin pohjaan mutta kun hajos aina laatikko samalla. Siks olisin innokas 258:sta

Joo. ja asiasta viidenteen. Tuli mieleen että onkos kellään käyny mielessä Opel Commodoren etuakseliston asentamista Americaniin. Siinähä olis isot levyt valmiina ja mun mielestä kiinnittys aika iisisti kun eikös se ole 4:llä pultilla kiinni rungossa. Tuumailin vaan
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Paikalla


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6208
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #11 - 04.07.06 klo 13:15:32
Tulosta viesti  
Opelista en tiedä, mutta volvoa on etupään elinten luovuttajana kyllä käytetty jarrujen ja hammastangon takia. Voisin kuvitella opelixinkin käyvän, jos vaan leveys passaa ja commodore ois vielä suurinpiirtein samantehoinen ja painoinen, joten pitäis katsurillekin kelvata.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3975
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #12 - 04.07.06 klo 15:00:27
Tulosta viesti  
Mä oon asentanut omaan 1969 Americaaniin tekniikaksi 1972+ 258 ja 904 paketin, kardaani meni lisäksi vaihtoon.

Tarvittaessa annan lisätietoja aiheesta.

RS
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
amc232
Ex-jäsen


Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #13 - 04.07.06 klo 15:47:54
Tulosta viesti  
Joo. kaikki tieto otetaan vastaan. mistä vehkeestä toi 904 oli.Niin ja jos löytyy projektikuvia tosta muutoshommasta niin saa pistää maililla jos viitsii.

v8.power@pp.inet.fi

Niin ja vielä tosta Opelixin etuakselista...En tiedä Volvoista mutta eikös Opelin palkeissa ole kaikki tukivarret, jouset, iskarit, ohjaushilppeet kiinni itse palkissa. Siks ajattelin et sehän vois olla helppo vaihto. Vaikka tiedä häntä. Nää on näitä tuumailuja. Vai onko joissain Volvoissa samaa systeemiä?
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KKOSKINEN
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 947
Sijainti: kirkkonummi
Liittynyt: 11.07.03
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #14 - 04.07.06 klo 17:04:02
Tulosta viesti  
Volvo on McPherson.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3975
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #15 - 04.07.06 klo 17:18:33
Tulosta viesti  
Koneen ja askin ostin joskus 1995 paikkeilla irrallisena, myyjän mukaan ne oli tulleet jenkeistä jonkun siellä "roddatun Jaguaarin pellin alla, joka Suomessa oli sitten korvattu Jagge omalla moottorilla.
Tämän takia mulla ei ole tiedossa alkuperäinen "elimenluovuttaja".  Epävarma

Asennustyön tein kesällä 1998, jolloin "tikikamerat" oli kortilla, joten ei ole kuvia aiheesta, mutta esitettyihin kysymyksiin pyrin vastaamaan.

Sun tapauksessa työ on vielä astetta vaativampi, jos meinaan laittaa kyseisen paketin -65 Caanoon, konehuone kun on vielä ahtaampi.

RS

  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
amc232
Ex-jäsen


Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #16 - 04.07.06 klo 19:22:05
Tulosta viesti  
Joo sitä meinasinkin et on macpårssonss. Ounastelin et Common jarrut piisais kasillekkin...Asiaa täytynee dudgia jos vaikka...
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Paikalla


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6208
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #17 - 04.07.06 klo 19:39:26
Tulosta viesti  
Jos ooppeli ei oo mcperssonilla, ni vaikeex menee, tuon vanhan trunnion etupään tilalle käy perssonit suht helposti,mutta mittaile ja tuumaile vaan ooppelikin, hauskahan se on kuulla, miltä vaikuttaa.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
amc232
Ex-jäsen


Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #18 - 04.07.06 klo 19:59:30
Tulosta viesti  
Nii nii. Muistelen vaan että Opelin akselissa on kaikki jouset yms kiinni itse palkissa joten riittääkun pulttaa palkin paikoilleen. Ei tarvitsis miettii jousitolppien paikkoja eikä muutakaan. Olis valmis röntti paikalla muutamalla pultilla...
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
raipe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


rambler rovasti

Viestejä: 3150
Sijainti: manse
Liittynyt: 14.11.05
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #19 - 04.07.06 klo 20:35:33
Tulosta viesti  
mielenkiintoista
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
AWC
Vakiovieras
**
Poissa


Potatovillage

Viestejä: 58
Sijainti: Loppi
Liittynyt: 21.03.03
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #20 - 04.07.06 klo 21:54:49
Tulosta viesti  
KKOSKINEN kirjoitti 04.07.06 klo 17:04:02:
Volvo on McPherson.

100-sarjalaisissa on kaksoiskolmiotukivarret Silmänisku
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 9258
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #21 - 05.07.06 klo 14:56:00
Tulosta viesti  
Opelin ja 140 sarjan akselilla taitaa nokka nousta ylös, koska runkopalkit lepäävät etupalkin päällä. ja sitten ne ovat simpukkaohjauksella. Granadan akselisto voisi olla patevampi, ja siinä on hammastanko. Leveydestä en tiedä. Pulttijakokin on sama kui n AMCssä!!
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pekka.j
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


040-5211052

Viestejä: 11053
Sijainti: Parainen
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Jeepin motti americaniin
Vastaus #22 - 24.11.06 klo 21:41:11
Tulosta viesti  
Sovituksessa auttaa paljon kun hommaat 258:siin henkilömallin öljypohjan.  Jeepin on meinaan n 7cm syvempi.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: [1] 
Lähetä aiheTulosta
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun