MacPherson Americaniin/Hornaan...

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
juhap
Viestit: 6799
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja juhap »

"Vaikein" kohta saattaa olla tuo jousitolpan yläpää, koska Americanissa se on suurinpiirtein saman verran kallistettu kuin Volvossa. Hornassa pää on vaakasuorassa. Muistaakseni volvon kiinnityslautanen on kiinteästi vino... Runkoaisoihin poikkipalkin saa kiinni aika helposti, mutta yläpään leveys Caanossa on kohdallaan, Hornasta ei tietoa.



Jos joskus tuota ProStreet Caanoa pääsee tekemään, niin voip olla, ettei tuo etupään muutos ole se ainoa ongelma konttorilla. Sitten pitää kait mennä puuhakilvillä...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Kahdessa kysymässäni D6 sedan Volvon etuakselimassa on 835 kg ja yhdessä wagonissa on 900 kg. Mistä se verrokki paino sitten oikeasti otetaan asemalla? Katsooko inssi sen koneelta vai miten?



Hornetin vanhassa rekisteriotteessa akselimassa on 860 kg

Paljonko mahtaa olla uusissa Hornetin otteissa 1. ja 2. akselin massat?

Concordessa on etuakselin massa 1000 kg.



Onkohan tekemätön paikka kilvitettävään Hornettiin.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Jollei sulla oo papereita, mistä ko. akselisto on otettu, niin inssi kattoo koneelta. Aikanaa Hornettiin konetta muutostaessa mitattu akselimassa ja AKE:n tietokannassa ollut akslimassa oli jotain ihan muuta. Vähän ihmetytti, kun muutos oli tehty with all original AMC steel. Päättelin sit, et ne uudemman Hornan pellit ja turvapuskuri tois sit vaan sen verran enemmän painoa.
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Ja otteeseen merkitty akselimassa, ei välttämättä ole suurin sallittu akselimassa.

Katsastusmiehillä pitäisi koneelta löytyä nuo suurimmat sallitut, ainakin "yleisimpiin" autoihin.
JanneM
Viestit: 1465
Liittynyt: To Huhti 01, 2010 3:13 pm

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Toi Granadan kone painaa muistaakseni vähemmän kuin esim. Volvon nelos kone kumpiakin on tullu vaihdettua useampaan kertaan.
JanneM
Viestit: 1465
Liittynyt: To Huhti 01, 2010 3:13 pm

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Toi Granadan kone painaa muistaakseni vähemmän kuin esim. Volvon nelos kone kumpiakin on tullu vaihdettua useampaan kertaan.

Oli pakko tarkistaa ja kyllä toi granadan kone oli vähän 15kg painavampi
juhap
Viestit: 6799
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Kävin tuijottelemssa yksiä Volvon kisatolppia, joissa on iskarit ylösalaisin. Ilmeisesti vanhat Sellholm-merkkiset. Menevät Volvon vakio tukivarsiin ja palkkiin. Ja niihin menee vakiojarrut, jos niin haluaa... Kynä jousia oli monenlaisia ja kahden sortin iskarit.



Minkähän arvoiset tuommoiset kynät oikein on? Ja kelpaakohan ollenkaan insseille, kun on vaan Volvo-mallia, ei Dieseliä lainkaan.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vastaa Viestiin