199,232,258 virittäminen

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
herrakani
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2003 2:39 pm

199,232,258 virittäminen

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Vaihdelaatikoks paljastuikin tiettävästi A-904 Torqueflite. Hihi.



Moottori on '78 232.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

199,232,258 virittäminen

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Teetän laippoja tarpeen mukaan, kun löytyisi lisää tarvitsijoita saisitte vielä halvemmalla. ;) ;)



RS
herrakani
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2003 2:39 pm

199,232,258 virittäminen

Viesti Kirjoittaja herrakani »

http://members.tripod.com/~Mojo_Page/Headpg1.htm



Katos kun löyty tuommoinen.



Kiertokankia on näemmä kahta kokoa, 149.225mm ja 155.575mm. Jälkimmäisten kanssa sopisi 305 chevyn tasapäämännät. Niitten puristuskorkeus on 39.112 258:n vakiota 40.66:a vastaan. Eroksi jäisi näinollen 6.35mm - 1,548 = 4.8mm.



Kampiakseli pitäis ilmeisesti koneistaa sitten offsettiin, eli sen kustannus varmaan eliminoi mahdollisen hintaedun. Paljonkohan tommosen 70-luvun matalapuristeisen mäntä jää vakiokunnossa kansitasosta?
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

199,232,258 virittäminen

Viesti Kirjoittaja juhap »

HIP HEI!



Tuo oli se sivu jota olin etsinyt pitkään, se nimittäin katosi itseltäni jonnekin enkä voinut sitä linkittää...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
gremlin
Viestit: 32
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 4:49 pm

199,232,258 virittäminen

Viesti Kirjoittaja gremlin »

''Helpointa'' olis jos loydat Jeepin 4.0 koneen jostain. Siina on vakiona jo vajaat 200 hepoa ja kansi on huomattavasti parempi.

Ja siihen kun heittaa 258 kanpiakselin niin saa 4.6l ;D Omaan projektiin just tilasin h-beam veivit ja varmaan tarttee tilata Patriotilta alukansi :o

Pitas alkaa Gremliini hyakimaan 8)

http://www.jeep4.0performance.4mg.com/index.html

http://sites.reachtheworld.tv/waterNew/default.asp?T=506254&DID=1225
rphx
Viestit: 475
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 4:36 pm

199,232,258 virittäminen

Viesti Kirjoittaja rphx »

::) Tossa Herrakanin linkissähän nimenomaan moitittiin 4,0:n kansia porttien ahtaudesta??  ??? ::)
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

199,232,258 virittäminen

Viesti Kirjoittaja juhap »

Mitäs piti muistaa jos laittoi 232:n kannen 258:iin? Öljyn nousussa yläkertaan oli kai jotakin eroja? Kuka osaa antaa oh´jeita?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
herrakani
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2003 2:39 pm

199,232,258 virittäminen

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Hmm. Mulla oli 70-luvun 232:n kannet 258:ssa ja on tossa projektikoneessakin. En osaa sanoa kyllä onko niissä mitään erikoista.



Mä pelkään että noi jeepin 4.0:t on jo vähän ohi mun hintaluokasta. Mene ja tiedä. Eihän toki vanhan romun koneistaminenkaan loppupelissä ihan ilmaista ole. Tsägällä voisin vaan saada jotain koneistushommia tehtyä koulun vehkeillä tossa kevään aikana. Kun on noita muitakin autoja tekeillä. Pitäis saada hittovie 3 autoa valmiiksi kesäks. ;D ;D



Tai ainakin 2.
gremlin
Viestit: 32
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 4:49 pm

199,232,258 virittäminen

Viesti Kirjoittaja gremlin »

No sita kansi juttuu maakin kattelin aluks mut aikansa kun noita surffaili niin alko tilanne selviimaan. Tolla Javelin kaiffarilla oli ilmeisesti 99-> kansi missa on tosi pienet pako kanavat. Nissa on ollut juttujen mukaan hieman ristiin uudempia ja vanhempia kansia.

http://www.angelfire.com/my/fan/selection.html

tossa kansien ja osien valunumeroita.

4.0 kansissa on 1.91/1.50 venttiilit ja 258 kansissa 1.79/1.41. Eikohan toikin jo osoita jotain etta mika kansi kannattaa laittaa. ::)

Kysyppa Jamantilta onko jaanyt koneita/kansia nurkkiin
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

199,232,258 virittäminen

Viesti Kirjoittaja juhap »

Mites on vaan jäänyt mieleen, että jokin ratkaiseva öljynkiertoon liittyvä ero oli uudemman lohkon ja vanhemman kannen välillä. Jossakin ohjeessa oli neuvo miten yksi kannen pultti täytyy hieman ohentaa öljyn kierron parantamiseksi...



Nousiko jossakin mallissa öljy pultinreijän kautta ja toisessa taas omaa porausta pitkin? Vai oliko muutos jotakin muuta varten...



Muistanko väärin???
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vastaa Viestiin