Jeep kiukuttelee
Jeep kiukuttelee
Aiheuttaako ton venttiilin viallisuus käyntiongelmia?
Jeep kiukuttelee
Moi !
PCV-venttiilin tukkeutuminen tai tulppaaminen aiheuttaa ylipainetta venttiilikoppaan. Se saattaa aiheuttaa öljyvuotoja venttiilikopan tiivisteen tai öljyntäyttökorkin kautta.
- Käyntiongelmista en osaa sanoa.
Minulla,kun tulppasin PCV -läpiviennin, öljyvuodot lisääntyivät venttiilikopan tiivisteen välistä. Vaihdoin uuden tiivisteen / liimat niin vuoto loppui, mutta sitten tuppasi tihkumaan öljyntäyttökorkin tiivisteen kautta ulos.
PCV-venttiilin tukkeutuminen tai tulppaaminen aiheuttaa ylipainetta venttiilikoppaan. Se saattaa aiheuttaa öljyvuotoja venttiilikopan tiivisteen tai öljyntäyttökorkin kautta.
- Käyntiongelmista en osaa sanoa.
Minulla,kun tulppasin PCV -läpiviennin, öljyvuodot lisääntyivät venttiilikopan tiivisteen välistä. Vaihdoin uuden tiivisteen / liimat niin vuoto loppui, mutta sitten tuppasi tihkumaan öljyntäyttökorkin tiivisteen kautta ulos.
Jeep kiukuttelee
Ok,rupes hikoileen mullakin,mutta jo ennen kun tein tota tulppausta.Putsailin ton venttiilin katotaan vielä toimiiko jos teen tulpan vasta venttiilin jälkeen,jonkin sortin ilmavuodosta nyt kuitenkin tuntuis olevan kyse.
Jeep kiukuttelee
PCV on kampikammion tuuletusventtiili.
Sen ei minun tietojeni mukaan tarvitse mennä imusarjaan asti. voi hengittää myös vapaasti ulkoilmaan venttiilikopasta.
Kyseisen tulppauksen vaikutus alipainepyyhkijöihin on mulle kyllä mysteeri. Pitäisi olla kokonaan eri alipainelähdöstä otettu, jotta kampikammion öljyhöyryt eivät pyörisi alipainemoottorissa...
RS
Sen ei minun tietojeni mukaan tarvitse mennä imusarjaan asti. voi hengittää myös vapaasti ulkoilmaan venttiilikopasta.
Kyseisen tulppauksen vaikutus alipainepyyhkijöihin on mulle kyllä mysteeri. Pitäisi olla kokonaan eri alipainelähdöstä otettu, jotta kampikammion öljyhöyryt eivät pyörisi alipainemoottorissa...
RS
Jeep kiukuttelee
PCV on kampikammion tuuletusventtiili.
Sen ei minun tietojeni mukaan tarvitse mennä imusarjaan asti. voi hengittää myös vapaasti ulkoilmaan venttiilikopasta.
Kyseisen tulppauksen vaikutus alipainepyyhkijöihin on mulle kyllä mysteeri. Pitäisi olla kokonaan eri alipainelähdöstä otettu, jotta kampikammion öljyhöyryt eivät pyörisi alipainemoottorissa...
RS
Itsekkin vetäisin PCV:ltä letkun suoraan moottorin kylkeä alas, varsinkin jos moottori ei isommin huohota (väljä), niin ei isosti putken päästä höngi. Jos huohottaa, niin letkua voi jatkaa pidemmäksi, jotta saa vedettyä pohjaa pitkin taka-akselin yli taakse, jolloin hönkä ei jää moottoritilaan/tule ohjaamoon.
Alkujaanhan se menee ilman putsarin kotelooon, jotta huohotus höngät imetään moottorin palotilan kautta palamaan putkesta ulos.
Ja pyyhkijät sähköllä Jeepissä.
Mutta lämppärin läpät vaatii alipaineen.
Sen saa suoraan imusarjasta, ja joissain kaasuttajissa on valmiiksi alipaine lähtö, kaasuläppien alapuolelta. (Virranjakajan alipaine otetaan läppien yläpuolelta).
Itse asiassa jarrutehostin myös samasta alipaineesta, josta lämppärin läpät.
Ei liity millään tavoin PCV:hen, on kokonaan oma systeeminsä.
Jos PCV on tulpattu, niin moottorin sisällä ylipaine kasvaa, ja rupeaa tiivisteiden välistä väkisin huohottaan (tai korkista, mittatikun ampuu ulos, jne.), vastaavasti voi vaikuttaa käyntiin, kun mäntien ala paine liian suuri ja ahdistaa liikettä.
Venttiili auki, pitäisi käydä paremmin, koska ei ahdista mäntien liikettä.
Jeep kiukuttelee
En taas lukenut tuota viestiketjua kokonaan ennen kommentointia...
Joka tapauksessa PCV:n hengistys omanaan ja alipaineet omana linjanaan.
RS
Joka tapauksessa PCV:n hengistys omanaan ja alipaineet omana linjanaan.
RS
Jeep kiukuttelee
Muistelisin, että ton huohotus/pcv venttiilin tilalle on lykätty noita pärräpuolen filttereitä huohottimeksi. esim tommonen tai vastaava, noihan on pestäviä mutta toisaalta hintakaan ei päätä huimaa, vaikka vaihtais aina öljynvaihdon yhteydessä:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/moottori-ja-sen-liittyvat-osat/ilmansuodattimet/ilmansuodatin-power-filter-28mm/

Löytyy montaa eri kokoa ja näköä, mutta jonkinlaisen 'kiinnitystelineen' joutuu todnäk värkkäämään. luulisi kuitenkin että olis parempi kun letku suoraan koneen kylkeä pitkin alas. njoo tietty sama jos kone on pirun väljä niin jonkin verran tollanenkin päästää hönkää läpi konetilaan.
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/moottori-ja-sen-liittyvat-osat/ilmansuodattimet/ilmansuodatin-power-filter-28mm/

Löytyy montaa eri kokoa ja näköä, mutta jonkinlaisen 'kiinnitystelineen' joutuu todnäk värkkäämään. luulisi kuitenkin että olis parempi kun letku suoraan koneen kylkeä pitkin alas. njoo tietty sama jos kone on pirun väljä niin jonkin verran tollanenkin päästää hönkää läpi konetilaan.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Jeep kiukuttelee
Ei teillä näköjään ole mitään käsitystä PCV-järjestelmän toiminnasta :o
Raitis suodatettu ilma tulee ilmansuodatinkotelosta, joko suodattimen sisäpuolelta tai niinkuin 70-luvun Jeepeissä, erillisen PCV-suodattimen kautta (tuommoinen: http://www.jamant.fi/pcvsuodatin-fsjcjamc-amcj3224380-p-3154.html ) letkulla venttiilikopan takimmaiseen reikään (tai saa se mennä etummaiseenkin, ei sen väliä), toiseen reikään pannaan se PCV-venttiili (esim tuommoinen: http://www.jamant.fi/pcvventtiili-fsjcjamc-amcj3232845-p-3152.html ) tai yhde, josta lähtee letku (jonka väliin voi laittaa vaihtoehtoisesti PCV-venttiilin, joka tulee letkun väliin) kohti kaasarin alla olevaa PCV-liitintä, jossa on imua koko ajan (tunnistaa suuresta halkaisijasta, yleensä samankokoinen kuin se PCV-venttiilin liitin, johon letku kiinittyy. Siitä PCV-venttiilin toisesta haarasta (jos siis se koppaan laitettava malli) lähtee letku tulipellissä olevaan alipaineakkuun, johon alipaine varastoituu, käytettäväksi mm lämmityslaitteen alipainekalvoille (FSJ). PCV-venttiilin tarkoitus on tasata imua kampikammioon, kun on paljon alipainetta (läpät kiinni) alipaine sulkee venttiiliä ja pitää alipaineen vakiona, kun läpät aukeaa, alipaine vähenee ja jousi sallii venttiilin aueta, jolloin se vähäisempi alipaine taas säätyy ja kampikammiossa on aina periaatteessa lievä alipaine. PCV-järjestelmän tarkoitus on estää palamattomien hiilivetyjen pääsy luontoon (vihreät arvot), sen takia niitä letkuja ei pidä vain vetää auton alle tai jos vetää, molempiin pitää laittaa suodatin, muuten kampikammioon syntyvä alipaine vetää hiekkaa ja muita epäpuhtauksia kampikammioon ja kone on poks pian.
Niin, ja sen kaasarin toiminnassa on huomioitu se kampikammion tuuletus, jos sen lähdön tukkii, se kaasari ei toimi niinkuin on ajateltu, osa koneen käyttämästä ilmasta tulee kampikammiosta.
Raitis suodatettu ilma tulee ilmansuodatinkotelosta, joko suodattimen sisäpuolelta tai niinkuin 70-luvun Jeepeissä, erillisen PCV-suodattimen kautta (tuommoinen: http://www.jamant.fi/pcvsuodatin-fsjcjamc-amcj3224380-p-3154.html ) letkulla venttiilikopan takimmaiseen reikään (tai saa se mennä etummaiseenkin, ei sen väliä), toiseen reikään pannaan se PCV-venttiili (esim tuommoinen: http://www.jamant.fi/pcvventtiili-fsjcjamc-amcj3232845-p-3152.html ) tai yhde, josta lähtee letku (jonka väliin voi laittaa vaihtoehtoisesti PCV-venttiilin, joka tulee letkun väliin) kohti kaasarin alla olevaa PCV-liitintä, jossa on imua koko ajan (tunnistaa suuresta halkaisijasta, yleensä samankokoinen kuin se PCV-venttiilin liitin, johon letku kiinittyy. Siitä PCV-venttiilin toisesta haarasta (jos siis se koppaan laitettava malli) lähtee letku tulipellissä olevaan alipaineakkuun, johon alipaine varastoituu, käytettäväksi mm lämmityslaitteen alipainekalvoille (FSJ). PCV-venttiilin tarkoitus on tasata imua kampikammioon, kun on paljon alipainetta (läpät kiinni) alipaine sulkee venttiiliä ja pitää alipaineen vakiona, kun läpät aukeaa, alipaine vähenee ja jousi sallii venttiilin aueta, jolloin se vähäisempi alipaine taas säätyy ja kampikammiossa on aina periaatteessa lievä alipaine. PCV-järjestelmän tarkoitus on estää palamattomien hiilivetyjen pääsy luontoon (vihreät arvot), sen takia niitä letkuja ei pidä vain vetää auton alle tai jos vetää, molempiin pitää laittaa suodatin, muuten kampikammioon syntyvä alipaine vetää hiekkaa ja muita epäpuhtauksia kampikammioon ja kone on poks pian.
Niin, ja sen kaasarin toiminnassa on huomioitu se kampikammion tuuletus, jos sen lähdön tukkii, se kaasari ei toimi niinkuin on ajateltu, osa koneen käyttämästä ilmasta tulee kampikammiosta.
Jeep kiukuttelee
Tai moponetistä jotain tällaista


Jeep kiukuttelee
Ei teillä näköjään ole mitään käsitystä PCV-järjestelmän toiminnasta :oMistäs toi käynnin paraneminen johtuu,kun venttiili on tulpattu?
Raitis suodatettu ilma tulee ilmansuodatinkotelosta, joko suodattimen sisäpuolelta tai niinkuin 70-luvun Jeepeissä, erillisen PCV-suodattimen kautta (tuommoinen: http://www.jamant.fi/pcvsuodatin-fsjcjamc-amcj3224380-p-3154.html ) letkulla venttiilikopan takimmaiseen reikään (tai saa se mennä etummaiseenkin, ei sen väliä), toiseen reikään pannaan se PCV-venttiili (esim tuommoinen: http://www.jamant.fi/pcvventtiili-fsjcjamc-amcj3232845-p-3152.html ) tai yhde, josta lähtee letku (jonka väliin voi laittaa vaihtoehtoisesti PCV-venttiilin, joka tulee letkun väliin) kohti kaasarin alla olevaa PCV-liitintä, jossa on imua koko ajan (tunnistaa suuresta halkaisijasta, yleensä samankokoinen kuin se PCV-venttiilin liitin, johon letku kiinittyy. Siitä PCV-venttiilin toisesta haarasta (jos siis se koppaan laitettava malli) lähtee letku tulipellissä olevaan alipaineakkuun, johon alipaine varastoituu, käytettäväksi mm lämmityslaitteen alipainekalvoille (FSJ). PCV-venttiilin tarkoitus on tasata imua kampikammioon, kun on paljon alipainetta (läpät kiinni) alipaine sulkee venttiiliä ja pitää alipaineen vakiona, kun läpät aukeaa, alipaine vähenee ja jousi sallii venttiilin aueta, jolloin se vähäisempi alipaine taas säätyy ja kampikammiossa on aina periaatteessa lievä alipaine. PCV-järjestelmän tarkoitus on estää palamattomien hiilivetyjen pääsy luontoon (vihreät arvot), sen takia niitä letkuja ei pidä vain vetää auton alle tai jos vetää, molempiin pitää laittaa suodatin, muuten kampikammioon syntyvä alipaine vetää hiekkaa ja muita epäpuhtauksia kampikammioon ja kone on poks pian.
Niin, ja sen kaasarin toiminnassa on huomioitu se kampikammion tuuletus, jos sen lähdön tukkii, se kaasari ei toimi niinkuin on ajateltu, osa koneen käyttämästä ilmasta tulee kampikammiosta.