AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Yritin katsella kuvaasi, niin epäilisin vahvasti ettei rotanloukkumöykky ole päässyt osumaan ankkuriin, mikä on oikein.

Mutta ankkuria katsoessa näyttäisi helojen olleen kunnolla väljät, koska ankkuri näyttäisi olevan kunnolla hiertynyt, ilmeisesti hangannut kuoressa oleviin kolmeen rautapaakkuun.



Hiilien ankkurissa olevan liukupinnan kiillottaisin hienolla hiomapaperilla, samoin kuin hiilien kontaktipinnat.



Muuten osat näyttäisi olevan käyttökuntoisia.



RS
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta

Viesti Kirjoittaja KK »

Mulla Wagossa muinoin oli samaa ongelmaa kuumastartissa, vaikka taatusti kunnossa oleva starttimoottori. Peltisarjojen kollektori lämmitti startin.

Peltisarjan, sekä startin eristys asiaan kuuluvilla tarvikkeilla auttoi. Javelinissa vaihdoin suosiolla snadiin tehostarttiin.
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta

Viesti Kirjoittaja audiq »

Anteeksi. Kun mietteissäni kirjoittelin, niin en huomannut sanoa, että kuva ei ole kyseisestä startista. Mutta diagnoosi osui silti. Rautamötiköissä oli juurikin jälkiä ankkuriin osumisesta. Tämä asia pitäisi olla nyt kunnossa.



Sen lisäksi rotanloukkumöykyssä oli mielestäni osumasta syntynyt jälki. Tämä vaiva startissa on todennäköisesti edelleen, koska en tiedä miten se poistetaan oikeaoppisesti. Oletan että helojen vaihto ei vaikuta rotanloukkumöykyn etäisyyteen ankkurista, kun ei kai sen liikerata voi millin kymmenyksistä heloissa olla kiinni. Startista oli aiemmin hajonnut bendixin päässä akselia oleva lukitusprikka. Sen uusin remontissa myös. Ymmärtääkseni lukituksen vioittuminen aiemmin on saattanut vaikuttaa rotanloukkumötikän liikematkaan ja jäljet ankkurissa olisivat tämän aikaisia ja nyt tilanne olisi korjaantunut. En tiedä, mutta tuli vain mieleen.



Jeepissä on omat valupakosarjansa. Onko niillä ollut jonkinlaiset lämpösuojat aikanaan?



Tällaista toimintaa meillä oli Jeepin kanssa. https://www.youtube.com/watch?v=uv8cKhu_720
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Minun mielestä, tuossa rotanloukku mekanismin möykyssä nuo olkapäät, ottaa startin kuoriin kiinni ja ankkuriin nähden jää reilusti rakoa.



Ei pysty erikseen säätämään. (?)

Jos olkapäiden ja startin kuoren vastin pinnat ovat kuluneet, niin möykky voi mennä liian syvälle.



Useimmiten suurin ongelma juurikin tuo pakosarjojen aiheuttama lämpö.



Myös lämmin väljä kone saattaa aiheuttaa stsrttsus ongelmia, kunnes kone vähän jäähtyy. (Toki en väitä että ko. auton kone olisi väljä)
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta

Viesti Kirjoittaja audiq »

Kone on ihan hyvässä kunnossa ja Jamant on sen ymmärtääkseni joskus remontoinut. Ei sillä vissiin kovin paljoa ole remontin jälkeen ajettu.



Onko alunperin startilla lämpösuojaa?



Täytyy ottaa kesän aikana vielä uudelleen startti irti ja tutkia se möykyn etäisyys. Lämpövaiva se periaatteessa on, koska kylmänä starttaa ihan iloisesti ja kuumana ei jaksa pyörittää. Tai jaksaa sitten, kunhan saa ensin pyörimään.



Oireet täsmää väljiin heloihin ihan täysin, mutta kun ne on nyt vaihdettu. Lämpösuojan voisi lisätä, jos siellä kuuluu sellainen olla.
Seejii
Viestit: 28
Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 9:59 pm

AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Seejii »

Miten moottorin maadoitus runkoon on toteutettu?

Meneekö rotanloukun läpi tarpeeksi virtaa?
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Myös akun kunto.



Joskus akkukin voi tehdä sen, että yleisesti tuntuu hyvältä ja ehjältä.

Mutta heti latauksen jälkeen ja/tai lämpimänä, ei luovuta kunnolla virtaa, hetkenkin seisotus/jäähdyttely antaa virran taas kulkea.



Ja tosiaan johtojen kunto. Lämpötila vaihtelut voi tehdä kontakti häiriöitä...
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta

Viesti Kirjoittaja audiq »

Akun maa menee sylinterikanteen. Runkoon ei akulta maajohtoa suoraan lähde, mutta se ei tällaista voisi aiheuttaa. Akun paksuista kaapeleista olen mitannut jännitehäviöt kuormitettuna ja yhdessä liitoksessa oli hyvin pientä ongelmaa, muutamia kymmenyksiä tippui jännite, mutta se on korjattu ja ei ollut merkittävää vaikutusta. Ennen korjaustakin jännitehäviö oli käsittääkseni sallituissa rajoissa, alle 0,5V per puoli. Nyt ne on lähes nolla.



Kolmea eri akkua olen kokeillut. Kaksi niistä tuntuu muualla toimivan hyvin. Ne on kyllä aika pieniä, että se on toki vähän sama asia kuin puolikuntoinen. Mutta kyllä tuo meidän toinen Wagoneer lähtee samoilla akuilla ihan ongelmitta käyntiin.



Osaisiko joku sanoa siitä lämpösuojasta, että onko näissä uutena sellainen ollut?
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Ei ole tullu vastaan lämpösuojia.Mulla oli joskus lämpimänä starttausongelmia tuossa Hudsonissa olevassa 304 myllyssä.Startin remppasin ja solenoidin vaihdoin ja tarkistin kaikki maadoitukset,ym. liitokset.Nyt starttaa kuumanakin ihan tuosta vaan.
Sammy
Viestit: 830
Liittynyt: La Elo 07, 2010 12:42 pm

AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sammy »

GMläisissä noi starttauksen lämpöonkelmat tuntuu olevan enemmän jopa sääntö kuin poikkeus. Motti kuumana vaatii enemmän virtaa, eikä jaksa pyöriä. Vartin verran ku vartoo, niin avot. Eikä vaikuta maakaapeli, akku eikä muukaan suht järkevältä vaikuttava mahdollien puute...
Vastaa Viestiin