Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Mistä Rambler 70' osia? (Luettu 5079 kertaa)
Margareetta
Aloittelija
*
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 10
Sijainti: Ylikiiminki
Liittynyt: 17.05.13
Sukupuoli: Nainen
Mistä Rambler 70' osia?
18.05.13 klo 06:13:36
Tulosta viesti  
Oon uus täällä ja en nyt oo varma kirjottelenko oikiaoppisesti oikiaan paikkaan, mutta sallinette kai sen mulle ku oon uus. Niin mulla onpi pieni "projekti" rambleri vm.70. Haluaisin tietää mistä/ miltä nettisivuilta tai iha kaupasta saa tähän kyseiseen autoon varaosia? Jos kehtaisitta antaa hyviä vaihtoehtoja ja neuvoja niin olisinpa oikein kiitollinen! Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Henri Eronen
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 118
Sijainti: Pieksämäki
Liittynyt: 02.04.06
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #1 - 18.05.13 klo 08:39:07
Tulosta viesti  
Tervetuloa joukkoon kummaan...

Varaosasia koneeseen / voimansiirtoon löytyy jonniinverran jamantilta (www.jamant.fi). Usparts ja Koskinen/Hartola paikkoja joista kannattaa kysellä kanssa.

Itse olen ostanut projektini osat forumin ostetaan palstan kautta.

Jenkeistä saa sit puuttuvat pisteosat www.kennedyamerican.com ja ebay.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Margareetta
Aloittelija
*
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 10
Sijainti: Ylikiiminki
Liittynyt: 17.05.13
Sukupuoli: Nainen
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #2 - 18.05.13 klo 09:05:24
Tulosta viesti  
Kiitos tiedosta! Pittääpä nuita sivuja katella ja niin tietenkinhän täältä foorumin myynti puoleltakin löytää hyvällämäihällä kans ossaa. Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
petpi
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC nyyppä

Viestejä: 2035
Sijainti: Manse
Liittynyt: 19.10.08
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #3 - 18.05.13 klo 09:28:50
Tulosta viesti  
Margareetta kirjoitti 18.05.13 klo 06:13:36:
Oon uus täällä ja en nyt oo varma kirjottelenko oikiaoppisesti oikiaan paikkaan, mutta sallinette kai sen mulle ku oon uus. Niin mulla onpi pieni "projekti" rambleri vm.70. Haluaisin tietää mistä/ miltä nettisivuilta tai iha kaupasta saa tähän kyseiseen autoon varaosia? Jos kehtaisitta antaa hyviä vaihtoehtoja ja neuvoja niin olisinpa oikein kiitollinen! Hymiö


Tervetuloa foorumille!
Kirjoitat ihan oikealla murteella ja oikeaan paikkaan.
Ihan vaan detalji tähän alkuun. Vaikka autosi rekisteriotteessa varmaan lukeekin Rambler, niin tehdas otti käyttöön AMC nimen vuonna 1970. Me täällä forumilla kirjoitellaan siis 1970 AMC Hornetista  Silmänisku
Kerro autostasi lisää. Tällä foorumilla on hyvä projektiosio, jossa oman auton rakentelu ja ehostaminen etenee mukavasti muiden opastuksella. Nykyään tämä harrastamisen virtuaalinen osuus on helppoa.

Sulla on aika hyvä projektikohde. Hornettiin käy osia useammalta vuosikymmeneltä. Vielä jopa vuoden -87 AMC Eagle perustuu suurelta osaltaan 1970 Hornettiin.

En tiedä mitä osia olet vailla?
Mutta itse lähtisin hakemaan/etsimään/ostamaan osia seuraavanlaisesti:
- ensin laitat ostetaan ilmoituksen tämän foorumin ostetaan palstalle(harrastajien nurkissa makaa yllättäviä aarteita myytävänä, kun joku vain viitsii kysyä niistä), jos ei tuota tulosta...
- soitat/kirjoitat Suomen tarvikeliikkeisiin, jos ei vieläkään löydy, niin
- sitten (tai saman aikaisesti edellisen kohdan kanssa hinta vertailun takia) Ameriikasta.

Amerikasta joku pikku nikale voi tulla yllättävän halvalla.
Painaviin tuotteisiin tulee paljon rahtia ja kalliisiin osiin tulee alvit ja tullit päälle.

Kannattaa miettiä myös kontti rahtausta isoille tuotteille.

Alla vähän listaa ostospaikoista. Muut varmaan täydentävät sitä...

Kotimaan osaputkia:
http://www.usparts.fi/ (lähes kaikkea löytyy ja tilaavatkin tarvittaessa)
http://www.racersplace.fi/ (kaikkea saa tilaamalla)
http://www.southwesttrade.fi/
http://www.jamant.fi/
http://usavaraosat.fi/
http://www.soinicarparts.net/ (käyttää aika paljon uspartsin varastoa)

Ulkomailla:
http://www.ebay.com/motors (paljon käytettyä ja uutta osaa, mutta kannattaa olla tarkkana mitä ostaa) (myös saksan ebay kannattaa välillä vilkaista)
http://www.americanpartsdepot.com/ (hyvä ja luotettava ostospaikka. löytyy harvinaisetkin osat)
http://www.rockauto.com/ (kattava ja edullinen ostospaikka, mutta rahtia tulee joskus paljon, jos osat tulee useammasta varastosta)


PS. 1500 viesti
PSS. osien ostopaikoista kysytään vähän väliä, niin olisiko aihetta kirjoittaa oma topicci ja kiinnittää se?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3975
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #4 - 18.05.13 klo 10:11:00
Tulosta viesti  
Tervetuloa  Silmänisku

Tosiaan 1970 on siitä jännä vuosi, että virallisesti Rambler oli siirtynyt historiaan 1969.
Suomen maahantuojalta löytyi varmasti 1970 vuoden puolelle rekisteröitäväksi vielä Rambler Americania.
Toinen ja todennäköisempi vaihtoehto olisi maahantuojan käyttämä Rambler-nimi AMC Hornetissa...

Tutkimalla tätä sivustoa löytyy varmasti tarvittava tieto ja aina kannattaa kysyä, sillä joku muu löytää sen tiedon aina nopeammin...  Silmänisku Virnistys

RS
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pekka.j
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


040-5211052

Viestejä: 11053
Sijainti: Parainen
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #5 - 18.05.13 klo 10:20:08
Tulosta viesti  
allekirjoituksesta päätellen hornet.

Tosiaan, tervetuloa foorumille.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16376
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #6 - 18.05.13 klo 21:52:00
Tulosta viesti  
tervetuloa joukkoon sekavaan Silmänisku jos Hornetin osia oot vailla niin paas soittaen tänneppäin, multa löytyy käytettyä osaa vielä melko hyvin. Puh.nro. allekirjoituksessa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
raipe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


rambler rovasti

Viestejä: 3152
Sijainti: Ruovesi
Liittynyt: 14.11.05
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #7 - 18.05.13 klo 22:12:37
Tulosta viesti  
tervetuloo.
uutta verta hyvä saada mukaan.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Margareetta
Aloittelija
*
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 10
Sijainti: Ylikiiminki
Liittynyt: 17.05.13
Sukupuoli: Nainen
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #8 - 19.05.13 klo 10:13:25
Tulosta viesti  
Voi että! Kiitos kaikille paljon sekä tervetulo toivotuksista, että neuvoista ja ohjeista! Hymiö

Joo enkai minä ois tiennykkää ettei sitä ennää sanota Rambleriksi... Minä oon tykänny sanua tuota autua Rampukaksi. Hymiö No nyt oonki taas jonninverran viisaampi! Nii ja kai kuitenki täällä ihimiset tajuaa mitä tarkotan tuolla Ramblerilla!? Että en rupia vaihtammaan ennää tuota otsikkua. Hymiö

No voisiin hieman kertua tästä autosta.

Me ostetttiin isäni kanssa Rampukka iskän serkulta viimekesänä (erittäin halvalla). Ollaan iskän kans viiennet omistajat. Ajokuntoisena me ostettiin se, eli ajettiin se kottiin asti taitavasti. Ihan täysin oikein se ei käy. Se taitaapi käyvä 4 tai 5:llä ja kierroksilla hyvällämäihällä käy 6:lla. Nii ja kone siinon 3.1 ja ei oo tietoa minkä kone se on Kun ei oo se alakuperänen.

Oli mielenkiintoista ajaa Rampukkaa sillo viimekesänä ku hieman puolsi ne jarrut!! Kliseinen Aina kun paino jarrua niin autoha halusi kovasti vasemmalle, että ratista piti pittää aika mukavasti kiinni ja sievästi hipsutella jarrua. Hymiö

Periaatteessa siinei nyt olis muutaku ruveta kattoon virtapuolen jutut läpi ja jarrut kunnostelleen jaaaaaa... No siinä näin alakuun mitä ruveta tutkaileen.

Nii ja minähän en kyllä ite näistä autoista hirveitä tiiä, toki ihan semmosia perus juttuja, mutta nuo meijän talon miehethän ne tajuaa enemmän. Kliseinen

Mutta mutta kiitos vielä kaikille ja lissääki saa laittaa neuvoja ja muita!

Nii ja oli muuten erittäin mukavaa liittyä tälle foorumille, kun heti otettiin ystävällisesti vastaan, en ois uskonu ku on vähän ikäviä kokemuksia toiselta foorumilta (Fintoyssin foorumilta).. En oo siellä saanu yhtään vastausta mihinkää... Paitsi mitä nyt yks rupesi heti viisastelleen mulle ku olin uus siellä ja luuli vissiin että en tienny erästä asiaa KE70:stä. No joo eipä tästä tämän enempää!

Tämä on mukava paikka! Hymiö

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16376
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #9 - 19.05.13 klo 10:44:09
Tulosta viesti  
Suomen maahantuojan näkökulmasta vuonna 1970 oli neljää eri Rambleria myynnissä: Rambler Rebel, Rambler Ambassador, ylivuotinen Rambler (American) ja sitten tämä uusi American Rambler (Hornet). Maailmalla samaan aikaa myynnissä oli AMC Rebel, AMC Ambassador ja AMC Hornet. Lisänä mallit mitä ei Suomeen tuotu kuten AMC Gremlin. Samakai tuo miksi Hornettia sanoo jos nimi sopii autoon. Hymiö mulla tuolla tallissa on Horna. Kliseinen mut mullahan on Rambler merkitkin vaihdettu Hornet merkeiksi.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16376
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #10 - 19.05.13 klo 10:50:26
Tulosta viesti  
Jos etujarrut puoltaa niin niissä on tod.näk. jarrurumpujen automaattisäätövaijerit joko irti tai puuttuu kokonaan. Jarruthan toimii ilman niitä mutta eivät pysy säädöissään, ellei joka kesä esim ruuvarilla pyörittele rummun kilven kurkistusreiästä säätörattaasta molempia puolia yhtä "lähelle" (eli tasaa sitä kenkien ja rumpujen etäisyyttä toisiinsa).
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5921
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #11 - 19.05.13 klo 14:41:20
Tulosta viesti  
Tervetuloa minunkin puolesta forumille. Nimillä ei sinänsä oo kauheesti merkitystä muutakuin osahankinnassa. American maalta osat kannattaa etsiä Amc Hornet nimellä. Se taitaa parhaiten toimia suomenkin varaosaliikkeissä, koska nekin tilaa osat pääosin sieltä ameriikasta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Margareetta
Aloittelija
*
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 10
Sijainti: Ylikiiminki
Liittynyt: 17.05.13
Sukupuoli: Nainen
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #12 - 19.05.13 klo 22:31:00
Tulosta viesti  
Kiitos neuvosta! Pittääpä pojille sanua nuista jarru systeemeistä, nii saavat ruveta tutkiin oisko siinä aihetta korjaamiseen. Ossaako kukkaan sanua mikä siellä virtapuolen juttuissa vois olla ku ei tosiaan käy kuin 4.llä tai 5.llä ja kierroksilla ehkä hyvällämäihällä 6.lla?! Oisko hyviä neuvoja mistä lähtä ensimmäisenä asiaa katteleen? Hymiö Ja kiitos taas tervetulo toivotuksista! Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pekka.j
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


040-5211052

Viestejä: 11053
Sijainti: Parainen
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #13 - 20.05.13 klo 06:26:05
Tulosta viesti  
perus sytkä setti, tulpat, tulpanjohdot, kansi, pyörijä, kärjet ja konkka. Jos ei halua kaikkia laittaa kerralla, niin ite ehkä laittaisin yksi kerrallaan suurinpiirtein tossa järjestyksessä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Margareetta
Aloittelija
*
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 10
Sijainti: Ylikiiminki
Liittynyt: 17.05.13
Sukupuoli: Nainen
Re: Mistä Rambler 70' osia?
Vastaus #14 - 20.05.13 klo 06:55:44
Tulosta viesti  
Ok! Lähemmä siis siittä liikenteeseen. Luultavasti ei tosiaan ihan nuita kaikkia kerralla oo varaa uusia, mut jos lähtis kattelee asia kerrallaan. Hymiö kiitos neuvosta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 
Lähetä aiheTulosta
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun